10 razlogov za nastanek bolečine v mišici trapezius

Pokaži vse

10 razlogov za nastanek bolečine v mišici trapezius

Bolečina v vratu zaradi mišice trapezius

Mišica trapezius je med prvimi, ki nam povzroča bolečino v vratnem delu hrbtenice, saj je velikokrat prenapeta in posledično premalo prekrvavljena. Hkrati boli in peče vse od spodnjega dela lobanje pa do predela med lopaticami.

Bolečina v vratu zaradi mišice trapezius

Imate tudi vi težave z bolečinami v vratu? Potem preberite spodnjih 10 razlogov za nastanek bolečine v mišici trapezius. Ste se našli v kateri trditvi? Jaz sem.

 

 

Kratek anatomski pregled

Trapezius je široka mišica v obliki geometrijskega lika trapez, od tod tudi ime.

Mišica poteka od spodnjega dela lobanje, sega do ramen in se razteza preko lopatic vse do sredine hrbta.

Bolečina v vratu zaradi mišice trapezius

 

Katere gibe izvaja trapezius?

  • Mišica nam pomaga dvigovat ramena proti ušesom,
  • približevati lopatice proti hrbtenici in
  • potiskati lopatice v smeri proti navzdol.

 

 

 

 

 

Bolečina v vratu in glavobol Trigger točke v vratnih mišicah

Bolečina zaradi prenapetosti trapeziusa se pojavi na področju ramen, vratu in med lopaticama. Trapezius povzroča občutek globoke bolečine v vratu, kateri so pogosto pridruženi glavoboli.

Značilen glavobol za mišico trapezius je na področju senc in na spodnjem, zadnjem delu lobanje.

 

 

 

10 razlogov za nastanek bolečine v mišici trapezius

1.  STRES – Napisano z velikimi črkami. Kadar smo pod stresom in smo napeti, nenehno vlečemo ramena proti ušesom, glava pa se pomika v smeri proti naprej. Sprostite ramena, zravnajte se, dvignite glavo pokonci in trikrat globoko vdihnite. Globok vdih in dolg izdih bo nekoliko sprostil vaše mišice. Priporočljivo je tudi dnevno izvajanje razteznih vaj za vratne mišice ali obisk fizioterapevta, ki bo s pomočjo tehnik sproščanja mehkega tkiva dosegel želen učinek.

2.  DRŽANJE TELEFONA MED UŠESOM IN RAMENOM – Ste tudi vi med tistimi, ki imajo polne roke dela in za telefon v roki enostavno ni več prostora? Kupite si slušalke ali bluetooth zvočnik za lažje komuniciranje in si preprečite že tako prehitro otrdele mišice.

3.  NOŠENJE TEŽKE TORBE ALI NAHRBTNIKA NA RAMENIH – Hitro pomislite, če potrebujete vse kar je v torbici. Če res nujno potrebujete vse, potem lahko predlagam le nošenje torbe izmenjaje, najprej na eni in potem še na drugi strani.Deklica s težkim nahrbtnikom in bolečino v vratu

4.  PRETSEN MODRČEK IN VELIKE PRSI– Tesne naramnice znajo biti zares neprijetna stvar. Lahko si ga podložite z dodatno mehkejšo peno ali pa ga enostavno zamenjate za športni bombažen modrček. Tudi velike prsi so lahko težava, saj vlečejo zgornji del trupa naprej in povzročajo nepravilno držo ter posledično prenapetost v določenih hrbtnih mišicah.

5.  SPANJE NA HRBTU ALI TREBUHU – Kadar spimo, imamo glavo dalj časa obrnjeno v eno ali drugo smer in se po domače povedano zaležimo. Poskušajte spreminjati pozicijo – vem, lažje reči kot pa dejansko izvesti.

6.  TIPKANJE PO TELEFONU – Je potrebno še kaj dodati? Vsi vemo, koliko časa preživimo dnevno na telefonih. Zavzamite se, v kakšnem položaju je ves čas vaša glava in odgovor zakaj nastane bolečina v mišici boste imeli na dlani.

7.  PREVISOKA TIPKOVNICA – Previsoka tipkovnica povzroča stalno napetost mišice trapezius, saj se trudimo, da bi ramena bila v višjem položaju kot običajno.

8.  STOL BREZ NASLONJALA ZA ROKE – Tudi ta povzroča težave, saj si nikjer ne moremo odpočiti in sprostiti rok. Če dalj časa stojite, dajte roke v ozek žep hlač in jih sprostite.

9.  POŠKODBE VRATNE HRBTENICE – Vse spremembe vratne hrbtenice povzročajo spremembe tudi v muskulaturi, katera se trudi stabilizirati in normalizirati okvarjeno stanje kostnega sistema. Ker je naloga mišic vzdrževanje telesa v pokončnem položaju, se te ob poškodbi na določenem mestu prekomerno aktivirajo, otrdijo in povzročajo dodatno bolečino v vratu.

10.  IGRANJE VIOLINE IN KLAVIRJA, TER KOLESARJENJE – Velike obremenitve na mišico trapezius lahko sproži vnetno stanje. Ne pozabite na stretching po aktivnosti.

 

 

Prenapeto mišico lahko sprostite tudi samiBlackroll vadba na valju

Edman trgovina blackroll masažni valj

Dobra novica je, da lahko mišico relativno enostavno sprostimo s (samo)masažo. Obstajajo posebni pripomočki (valj, žogica, dvojna žoga), s katerimi sproščamo prenapete in boleče mišice.

Najbolj boleča točka je ponavadi na vrhu te mišice, v predelu, ki je skoraj pri vratu. Na tej točki se nekoliko zadržite in izzovite bolečino, ki jo še zmorete prenesti.

BLACKROLL izdelki, ki jih prodaja spletna trgovina Edman  so odlični. Srednja trdota valja bo najbolj ustrezna za tiste z bolečinami, nekoliko trši pa za športnike.

Dajte na stran tudi nekaj denarja in si privoščite terapevtsko masažo – koristila vam bo. 

 

 

 

Obiščite fizioterapevta

Slikovna diagnostika ali specifični testi bodo pokazali natančen vzrok bolečine.

Če imate mišice prenapete boste izvajali raztezne vaje v kombinaciji z manualnimi tehnikami sproščanja mehkega tkiva (trigger točke, obravnava fascij, ipd.), ki jih obvlada fizioterapevt.

Velikokrat se tudi zgodi, da se zaradi okvare vratne hrbtenice mišice protektorno “zakrčijo” in na tak način zaščitijo hrbtenico pred dodatno patološko spremembo.

Glede na vaše težave se izvaja ustrezna fizikalna terapija, kot je na primer ultrazvočna terapija, tecar terapija, protibolečinska elektroterapija, ipd. Tudi kinezio taping ne bo odveč, saj bodo trakovi kožo nekoliko privzdignili in tako pospešili pretok krvi, limfe ter hranilnih snovi skozi mišico. Posledično bo bolečina manjša, saj se sprosti pritisk na živčne receptorje.

Več o kinezioloških trakovih si lahko preberete tukaj.

 

 

Zaključek

Mišica trapezius je zaradi narave gibanja, velikokrat preobremenjena.

Bolečina v vratu zaradi prenapetosti trapeziusa se ne pojavi le na področju vratu, ampak tudi ramen in med lopaticama. Razlogov za bolečine v mišici trapezius je lahko več. Stres, vsakodnevne aktivnosti, kot so nošenje torbice na ramenih, držanje telefonske slušalke med ušesom in rameni, tipkanje na previsoko tipkovnico so razlog za nastanek bolečine v vratnem delu hrbtenice zaradi prenapetih mišic.

Samomasaža s pripomočki bo izjemno koristila vašemu počutju. Obiščite tudi fizioterapevta za podrobnejše nasvete glede sproščanja mišic, pravilne drže, izvajanja vaj, idr.

Se tudi vi dnevno spopadate z neprijetno bolečino v vratu? Na kakšen način se je znebite?

 

 

Delite s prijatelji:
Ajda, dipl. fiziot.
Ajda, dipl. fiziot.
S svojim blogom želim približati fizioterapijo širši množici ljudi ter jih spodbuditi k zdravemu in vitalnemu načinu življenja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja