5 težav z zdravjem zaradi nepravilnega sedenja za računalnikom

Pokaži vse

5 težav z zdravjem zaradi nepravilnega sedenja za računalnikom

Nepravilna-drza

Koliko ur ste preživeli ta teden v sedečem položaju? Ali pravilno sedite za računalnikom? Prisiljena in dolgotrajna drža, ki je prisotna med sedenjem za računalnikom se odraža v različnih zdravstvenih težavah. Sigurno vas večina tarna zaradi bolečin v vratu, križu, ramenih in še bi lahko naštevali. Začnite pri pravilni drži.

Skozi zgodovino smo ljudje preživeli večino svojega časa v gibanju, zdaj pa se vse bolj znajdemo v sedečem položaju. Večina nas na delovnem mestu preživi za stolom, sedimo tudi na poti na delo in z dela, še bolj “šlampasto” pa sedimo kadar smo utrujeni in se le udobno zleknemo na kavč.

 

 

Hrbtenica utrpi največ škode

Ure in ure sedenja povzročajo težave naši hrbtenici. Hrbtenico postavlja pod večjo napetost, ki se odraža v poškodbah medvretenčne ploščice ali diska, ligamentov in vseh mišic, ki so del hrbta.

V kolikor imamo navado naslanjanja z upognjenim zgornjim delom hrbta na naslonjalo stola ali nagibanje naprej s sključenimi rameni, potem je ledveni upogib hrbtenice (ledvena lordoza) izgubljen, poveča pa se grba prsne hrbtenice. Saj vsi poznamo Quasimoda is Disney risanke? Nekako tako.Bolecina v krizu

Bolečine v križu pri dolgotrajnem sedenju nastanejo torej zaradi pasivnega sedenja. To pomeni, da se naša medenica začne zvračati nazaj in tako izgubimo “ S “ krivino hrtenice. Pri tem se pojavi neenakomerna obraba medvretenčnih ploščic in izjemno otrdele mišice vratu, katere se skrčijo.

 

 

5 težav z zdravjem zaradi nepravilnega sedenja za računalnikom

Seveda se tudi pri mladini pojavijo težave z držo ob prekomernem nepravilnem sedenju za računalnikom in igranju iger na telefonu.

Pa vendar bi dali poudarek na tiste, malenkost bolj zrele osebe po 40. letu, pri katerih je telo zaradi začetnih sprememb staranja nekoliko bolj dovzetno za pojav zdravstvenih težav.

 

1. Povečana vratna in ledvena lordoza (spondiloza)

Spremembe na vratni hrbtenici tako na kostnem sistemu kot tudi na mehkem tkivu povzročajo simptome kot so bolečina v vratu in ramenih, mravljinčenje in izpad senzibilitete na eni ali obeh rokah vse do prstov.

Pri lumbalni spondilozi pa pride do bolečine v križu, ohromelosti leve in/ali desne noge, nezmožnosti izvedbe predklona ali dolgotrajnega sedenja.

Obstaja zdravilo? Ja seveda, hitro telovaditi!

Pa še kaj? Masaža in druge manualne tehnike za sproščanje. 

 

2. Sindrom karpalnega kanala

Pri sindromu karpalnega kanala gre za utesnitev medianega živca v zapestnem kanalu. Nastane zaradi povečane obremenitve fleksorjev zapestja, kjer se ne utesni samo živec temveč tudi vnamejo druge strukture v zapestju. Vse o sindromu karpalnega kanala si lahko preberete tukaj.

Sindrom karpalnega kanala

 

3. Stres

Preveč dela v službi? Ja in povrh vsega je vso delo vezano na računalnik? Najdite rešitev in se v prostih minutah čim več družite in pogovarjajte o stvareh, ki niso vezane na delo. Ali imate sami boljšo rešitev?

 

4. Prebavne težave in povečanje telesne teže

Premalo gibanja je seveda vzrok za večino težav. Aktivnost nam izboljšuje metabolizem, kateri se z leti tako ali tako upočasni. Neaktivnost in sedenje v kombinaciji s preveliko količino hrane pa je le kakor češnja na vrh torte.

Pa ne pozabimo na morebitne hemeroide, ki lahko nastanejo zaradi dolgotrajnega pritiska na našo ritko.

 

5. Prenaprezanje oči

Utrujene ociStrmenje v bleščeč ekran in skoncentrirano gledanje natipkanih črk več ur dnevno, obremenjuje naše oči.

Očesna leča in očesne mišice ostanejo napete in “zakljenjene” v določenem položaju. Sčasoma zaradi prenapetosti oslabijo in ne morejo normalno izvajati kontrakcije in relaksacije v določenem obsegu, s čemer se poslabša tudi vid.

Simptomi so še tudi pridružen glavobol, osušene oči in bolečina v ozadju očesa.

 

 

 

Kako pa izgleda pravilna drža za računalnikom?

Pravilna drza za boljse pocutje

 

Vaje in masaža bosta sprostila napetost in preprečila bolečine

Če nimate bolečin in bi radi le ohranjali sproščenost vaših mišic, potem si privoščite redno masažo hrbta. Z redno je mišljeno približno na 10 do 14 dni.

V kolikor pa so prisotne akutne ali kronine bolečine je dobro ubrati kakšno drugo vrsto sproščanja, kot so trigger point terapija, manualna terapija v kombinaciji s Tecar terapijo ali pa celo cupping.

Ne pozabite pa tudi na krepitev globokih stabilizatorjev vratne hrbtenice in hkratno raztezanje ramenskega obroča, spodnjega dela hrbta ter zadnjičnih mišic.Manualno sproščanje mišic fizioterapevta

 

Zaključek

Počasi se daleč pride. Postopno trenirajte svoje možgane, da bodo zavestno poravnavali držo v pravilni položaj in s tem manjšali možnost za nastanek bolečih poškodbenih stanj.

Kljub temu, da se vam bo ta “nova” drža sprva zdela precej nenaravno, vztrajajte, saj je človeški sistem izjemno prilagodljiv in se bo sčasoma adaptiral na pravilni način sedenja.

 

Ste se našli v tem blogu? Če ste, potem verjamem da boste sedaj želeli svoje telo poravnati.

Želim vam obilo uspeha ob tem.

Delite s prijatelji:
Ajda, dipl. fiziot.
Ajda, dipl. fiziot.
S svojim blogom želim približati fizioterapijo širši množici ljudi ter jih spodbuditi k zdravemu in vitalnemu načinu življenja.

2 Comments

  1. Robi pravi:

    Koristen članek. Koliko kaže se bom moral malo bolj potruditi pri pravilnem sedenju 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja