Tendinitis rotatorne manšete potrebuje vašo vztrajnost

Pokaži vse

Tendinitis rotatorne manšete potrebuje vašo vztrajnost

Tendinitis-rotatorne-mansete-v.odbojki

Tendinitis je spet eden tistih zoprnih latinskih izrazov, ki ste ga najbrž že slišali, pa se še vedno sprašujete – kaj je že to?

Tendinitis rotatorne manšete pomeni vnetje tetiv mišic ramenskega obroča. Ne povzroča samo bolečine, ampak tudi zmanjšano funkcijo roke. Bolečina v rami, ki se razvija postopoma, je lahko vzrok degenerativnih sprememb, poškodb, preobremenitev, lahko je tudi posledica nabiranja kalcija (kalcifikat) v ramenu. Možno jo je zdraviti s pomočjo fizikalne terapije in vadbe za krepitev ramenskih mišic.

 

 

Osnovna funkcija rotatorne manšete je stabilizacija

Mišice ramenskega obroča zagotavljajo stabilnost lopatice, s tem pa imajo te stabilno osnovo tudi pri uporabi sile za silovite gibe nadlahtnice.

Rotatorno manšeto sestavljajo mišice imenovane m. infraspinatus, m. supraspinatus, m. subscapularis in m. teres minor. To so majhne mišice, ki se pripenjajo na sprednji, zgornji in zadnji del glavice nadlahtnice.

Tendinitis rotatorne mansete prikaz misic

Njihova mesta narastišč jim omogočajo, da nadlahtnico rotirajo ter jo hkrati ohranjajo centrirano v ramenskem sklepu (v gledoidni jamici).

Mišična disfunkcija lahko povzroči nestabilnost in obratno,  nestabilnost lahko povzroči mišično- tetivno patologijo. Večina bolečinskih sindromov v ramenskem sklepu izvira iz preobremenitev, neposrednih poškodb, degenerativnih sprememb trdih struktur, ki posledično vodijo v omejeno gibanje in sprememb na mehkih strukturah.

Tudi udejstvovanje v športu, usmerjeno v redno rekreacijo ali profesionalizem, preobremeni ramenski sklep in obkrožujoče strukture. Prav pri tenisu, odbojki, košarki, rokometu, plavanju se največ izvaja gibe, kateri zahtevajo dvig roke nad glavo.

Tendinitis rotatorne mansete potrebuje vaso vztrajnost

 

 

Dvig roke je otežen

Najpogosteje se pojavlja bolečina v sprednjem delu rame medtem ko dvigamo kakšen predmet ali se želimo oprijeti stvari, ki je postavljena višje od samega ramena.

Bolečina, nezmožnost dviga roke ter nezmožnost ležanja na boleči rami so pogosti simptomi poškodbe rotatorne manšete. Še huje pa je takrat, kadar so bolečine prisotne tudi ponoči zaradi katerih se človek celo zbuja.

Velikokrat tendinitis rotatorne manšete preprečuje, da bi človek lahko segel z roko za svoj hrbet .

Običajno je ta sindrom opazen pri športnikih, ki izvajajo ponavljajoče gibe odročenja (abdukcije) in ekstremno zunanjo rotacijo, kot je to običajno v fazi poznega napenjanja pri metanju.

 

Pogosti vzroki za nastanek tendinitisa rotatorne manšete so:

  • Zadrževanje roke dalj časa v določenem položaju (pisarniško delo za računalnikom ali frizerstvo, kateremu je priključena še slaba drža),
  • spanje na isti rami vsako noč,
  • ukvarjanje s specifičnimi športi ali opravljanje poklicev, ki zahtevajo ponavljajoče gibe roke nad glavo,
  • degeneracija sklepa, pomanjkanje izvajanja razteznih vaj, pomanjkanje gibanja, nestabilnost lopatice,
  • slaba drža v stoječem in sedečem položaju, ki skozi leta povzroči degeneracije ali obrabljenost kit mišic rotatorne manšete – ta se lahko razvije v tendinitis ali pa pride celo do rupture tetiv.

 

 

Posvet pri zdravniku je nujen

Posvet z zdravnikomPreden obiščete fizioterapevta potrebujete jasno sliko o tem kaj se dogaja v vašem ramenu. To najbolje prikaže slikovna diagnostika, kot sta magnetna resonanca in ultrazvok. Ortoped tako lažje opredeli stopnjo okvare tetiv rotatorne manšete.

V primerih, ko se kite pretrgajo, je potrebno tudi operativno zdravljenje. Nič se ne bojte, artroskopski poseg je z leti zelo napredoval in se izvaja z najnižjo stopnjo invazivnosti.

 

 

Na kakšen način lahko pozdravimo vnete tetive mišic

Vsekakor s kinezioterapijo, tako kot pri večini poškodbenih in bolezenskih stanj. To pomeni z gibanjem in izvajanjem ciljnih vaj. Več o tem si preberite v spodnjem podnaslovu.

 

Katere metode se še uporabljajo za lajšanje bolečin in blažitev vnetja?Elektroterapija za lajsanje bolecin

 

 

Tendinitis rotatorne manšete potrebuje vašo vztrajnost

Predno začnete z izvajanjem kinezioterapevtskih postopkov, povezanih z rotatorno manšeto, morate upoštevati, da se za vsakega nekoliko prilagaja izvedba posameznih vaj,  in sicer zaradi pojavljanja bolečinskih vzorcev.

Preventivna vadba bi se morala osredotočati na ustrezno razmerje med močjo zunanjih in notranjih rotatorjev ramenskega sklepa. Velikokrat so zunanji rotatorji šibkejši, zato naj bi vadba vključevala aktivnosti, ki aktivirajo zadnji del mišic manšete v položajih, kateri ne povzročajo utesnitve.

Pri izvajanju vaj bodite dosledni in vztrajni, saj se bo vaše delo oziroma vzpostavitev optimalne funkcije obrestovala šele čez določen čas.

 

Vaje, priporočljive za izvajanje v domačem okolju

1.

Tendinitis rotatorne mansete potrebuje vaso vztrajnost v vadbiVadba za tendinitis

2.

Trening supraspinatusa

3.

Klececa vaja za supraspinatusOdrocenje z zunanjo rotacijo v klececem polozaju

4.

Zunanja rotacija na bokuVaja zunanje rotacije na boku

5.

Notranja rotacija z brisaco

 

 

Zaključek

Tendinitis rotatorne manšete  pomeni vnetje tetiv mišic ramenskega obroča, ki ne povzroča samo bolečine, ampak tudi zmanjšano funkcijo roke.

Mišice rotatorne manšete so majhne mišice, ki se pripenjajo na sprednji, zgornji in zadnji del glavice nadlahtnice ter omogočajo rotacijo nadlahtnice in hkratno ohranjanje le te  v centru ramenskega sklepa.

Velikokrat tendinitis rotatorne manšete preprečuje, da bi človek lahko segel z roko za svoj hrbet ali jo dvignil nad višino svoje glave. Prav pri športnih, kot so tenis, odbojka, košarka, rokomet in plavanje se največ izvaja gibe, kateri zahtevajo dvig roke nad glavo.

Vnete tetive lahko zdravimo na več načinov, in sicer z aparaturami, vadbo ter manualnimi tehnikami. Pri izvajanju vaj pazite na pravilno izvedbo (najbolje, da vam jih pokaže fizioterapevt) in pa ostanite zvesti začrtanim ciljem rehabilitacije.

 

 

Vam je članek koristil? Posvet pri fizioterapevtu ne bo odveč – prej boste začeli zdraviti, prej boste lahko spet premagali vašega tenis partnerja!

 

 

Delite s prijatelji:
Ajda, dipl. fiziot.
Ajda, dipl. fiziot.
S svojim blogom želim približati fizioterapijo širši množici ljudi ter jih spodbuditi k zdravemu in vitalnemu načinu življenja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja